Jumaat, 16 Mac 2012

mula rindu :(

salam sejahtera,salam semua
kadang-kadang kita selalu tak ambil berat ngan sesuatu yang ada depan mata kita.campak aja ke tepi bila tak perlu.marah lah,maki hamun,sepak terajang dan lain2 perkara luar biasa yang kita buat padanya.nape buat camtu??kesian ah die.sampai hati kan k0??cuba kalau die takde??penah k0 pikir??..............krik..krik..(bunyi cengkerik)
yee!!!wuuuwhuuu.aku baru pikir!!.yup,sedih sangat bila die takde.maaf kan aku!!!aku yang berdosa!!!tolong lah kembali :'( .wuuwuuwhuu....


apakah sadis semacam je nie??pelik sungguh.okey lah,sebelum kepala otak k0rang kian serabut bia aku cerita dengan lebih seri0uz.sebenarnya aku sudah seminggu tak bersua ngan kereta kancil 850EX aku :'(.tragedi perpisahan kami berlaku apabila ayah terpaksa menghadiri kursus di Melaka."nabil,ayah akan ke Melaka menghadiri kursus atas tujuan kerja"."ermmm,okey" aku menyahut sambil dalam hati bermonolog "nape pulak nak bagitau aku??".bagitau mak je lah.tak kan ah aku tak benarkan."ayah akan guna kereta kancil nabil sebagai pengankutan ke sana"."ermmm,okey".eah??tak kesah lah.guna je ah.kereta lain p0n ade kan.no problem^-^


esoknya,kereta p0n berangkat.eh??ayah p0n berangkat.mula hari itu aku tak dapat melihat kereta kancil tu.nothing goes wrong for a few days.duduk dia je lah kat umah.memang biasa camnie.naseb baik jugak ah aku baru benti kerja.tak perlukan sangat kereta tu.tapi nak masuk seminggu aku mula resah.aku pikir cam terkurung,takde kaki,gelap,bosan,tak berwawasan.aku tak dapat bergerak bebas keluar.memang ada kereta lain kat umah proton ezora,audi r8,bmw i8,volkswagen scirocco,lamborghini gallardo.tapi tak selesa ah-_-.agie p0n itu bukan kereta kepunyaan diri.ezora tu kan kete family.yang lain tu kereta jiran.

kini die tiada.baru aku sedar bertapa perlunya aku terhadapnya.baru aku sedar yang aku dah selesa sangat ada die.yup,memang die buruk,lembab,kechil,bising,ketinggalaln zaman.tapi die selalu membawa aku ke mana destinasi ku.banyak dah yang die bantu tak penah merunggut p0n.banyak dah kenangan aku dan die.die ringkas,kechil,ringan,comel.yang penting die aku punye dan aku sayangkan die :'(


kesimpulannya,hargai lah segala yang ada di hadapan kite kerana pasti k0rang akan rindu bila ia pergi
sekian aduan dari aku .ari0uz :'(

btw,untung lah jadi follower ke-100 :P 

3 ulasan:

  1. wah... tak ingat pulak yang ayah aku bermonolog sebegitu rupa

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

barisan followers